ایجاد یک زیرساخت عملیاتی بر اساس ابزارها و فرآیندهای ‌Cloud Native نیازمند دانش مناسب از آخرین سطح تکنولوژی و فرآیندها می باشد، پیاده سازی Infrastructure as code، استفاده از ساختار MicroService و Containerization اپلیکیشن های تولید شده بخشی از زیر ساخت مورد نیاز سازمان می باشد. با توجه به تغییر زیرساخت ها فرآیندها و مدل کاری تیم ها نیز نیازمند تغییر می باشد، تغییراتی که شاید تا قبل از ایجاد زیرساخت Cloud Native در سازمان امکان پذیر نبودند و ابزار مناسب جهت تفکیک نقش ها و مسئولیت ها در سازمان وجود نداشت. (جهت بررسی بیشتر به مقاله آموزش Container ها و Kubernetes و مدل ارتباط آنها با تیم های operation و توسعه مراجعه بفرمایید )

تیم ما با بررسی وضعیت جاری سازمان و نیازهای شما زیرساخت لازم جهت شروع سفر سازمان شما در زمینه Cloud Native را آماده می نماید، زیرساخت های مورد استفاده از پروژه های بنیاد CNCF و یا Open Source خواهد بود، بخشی از جزئیات پیاده سازی ساختار Cloud Native به شرح است.

  • راه اندازی زیرساخت ها به صورت Infrastructure as code یا IAC
  • راه اندازی ساختار ذخیره سازی Ceph جهت مدیریت و نگهداری اطلاعات
  • راه اندازی ساختار  CI/CD جهت به روز رسانی خودکار زیرساخت پس از اعمال هر تغییر در IAC
  • راه اندازی Kubernetes و زیرساخت کانتینر رجیستری بر اساس ابزارهای CNCF
  • راه اندازی مانیتورینگ و لاگ بر روی تمامی زیرساخت طراحی شده
  • کمک در مهاجرت اپلیکیشن های سازمان به ساختار صحیح کانتینرها و دپلوی اپلیکیشن ها

پیاده سازی این زیرساخت می تواند گام اول هر سازمان در تغییر نحوه فعالیت خود باشد، شروع استفاده از نسل جدید تکنولوژی ها با ساختاری متفاوت که خود باعث بروز تغییر در بخش های دیگر سازمان می گردد، مثل نحوه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با استفاده از ITIL 4، نحوه مدیریت محصولات فناورانه، نحوه تولید نرم افزارها و استفاده از روش های اجایل مثل اسکرام، تغییر نحوه تعامل تیم زیرساخت و اوپریشن با تیم توسعه و استفاده از روش های تعیین شده در روش SRE.

از نظر ما پیاده سازی زیرساخت بالا شروعی دوباره برای سازمان خواهد بود و در این راه مشکلات فراوانی بروز خواهد نمود، تیم ما تلاش دارد در هر گام از این مسیر همراه شما بوده و نیاز سازمان شما را به بهترین شکل و با توجه به Best Practice های موجود تامین نماید.