همانطور که در تصویر زیر مشخص است این ماژول و کتاب آن به بررسی هسته یا موتورخانه ITIL می پردازد، چگونه کارها را به انجام برسانیم یا چگونه جریان خلق ارزش را برنامه ریزی کرده و بسازیم، همچنین نحوه اعمال ۳۴ به روش یا Practice مدیریت تشریح خواهد شد.

این ماژول تخصص های اساسی مورد نیاز  جهت ارائه موثر سرویس ها را به متخصصان IT ارائه می نماید و شامل development، deployment و مانیتورینگ و پشتیبانی می گردد. متخصصان که وظیفه آنها مدیریت، توسعه، استقرار، مانیتورینگ، پشتیبانی و ارائه خدمات و محصولات IT محور است مخاطبان این ماژول می باشند.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که مطالعه و دریافت آموزش این ماژول چه کمکی خواهد نمود؟ اگر شما به عنوان یک مدیر و یا رهبر به موضوع نگاه کنید، آیا تا کنون شده که به این نتیجه برسید که سازمان شما به به اندازه ایی که باید تاثیرگذار نیست؟ یا به شکل بهینه ایی کار نمی کند؟ در این ماژول موارد زیر به عنوان پاسخ در نظر گرفته شده اند.

  • تمرکز بر سازمان و افراد و نحوه کار تیمی، ایجاد رضایتمندی در کارکنان، ارتباطات و همکاری، روش های کارکردن، مشتری محور بودن.
  • پیاده سازی روش های Shift left، swarming، تست های خودکار، CI/CD. و مدیریت موثرتر کارها.
  • به روش های مهم قابل ذکر در این ماژول Measurement and reporting و workforce and talent management می باشد.

یکی از نکات مهمی که درباره ITIL 4 قابل اشاره است ذات co create این نسخه است، خندق های اطراف قلعه itil پر شده اند و این فریمورک به نسبت گذشته مقاوت کمتری در مقابل روش های نوین کاری دارد و می بینیم مفاهیمی مثل انتقال به چپ و CI/CD که اجایل توسط این فرمیورک پذیرفته شده اند و به عنوانی بخشی از پیاده سازی ITIL 4 مد نظر قرار گرفته اند.