همانطور که در تصویر زیر مشخص است این ماژول و کتاب بیشتر در سطح مدیریت بوده و در اصل در مورد دو موضوع می باشد، موضوع اول حاکمیت و مدیریت انواع فعالیت های مرتبط با سرویسها و موضوع دوم  مدیریت بهبودها به خصوص تغییرات سازمانی مرتبط با آن می باشد.

اگر شما به عنوان یک متخصص و یا رهبر IT در تعیین مسیر و استراتژی نقش دارید و یا در حال توسعه و بهبود تیم و خدماتی هستید، این ماژول با آموزش تخصص های لازم جهت برنامه ریزی کارها، بهبود محصولات یا مدیریت تغییرات سازمانی به شما کمک خواهد نمود. همیشه تعیین نقطه ایی که حاکمیت پایان یافته و مدیریت شروع می شود کار سختی بوده، هر در تلاش هستند تا نوعی از کنترل را در سازمان اجرا نمایند.

در توسعه این ماژول به خوبی به موضوع حاکمیت و مدیریت و پیگیری دلایل و اهداف و نشانگرها و متریکها پرداخته شده است و روش هایی مثل objectives cascade ارائه شده است تا اهداف لایه های بالایی سازمان و نتایج اجرای آنها در سطوح پایین سازمان قابل مدیریت باشند. به عنوان مثال اگر شما قصد تعریف سازمانی که می خواهید داشته باشید را دارید باید از ماژول High velocity استفاده نمایید، ولی ماژول high velocity چگونگی تغییر سازمان جهت رسیدن به وضعیت مطلوب را ارائه نخواهد داد بلکه این موضوع وظیفه ماژول direct plan and improve می باشد.

به روش ها یا Practice های مهم در این ماژول Measure and reporting و Organizational change management و Strategy management می باشد.