جهت ساده سازی و کاهش هزینه شما در فرآیند نصب و راه اندازی ابزار tfs یا azure devops دوره آموزش نصب و راه اندازی tfs و Azure DevOps 2019 و ۲۰۲۰ به صورت ویدیو ضبط شده با قیمتی مناسب تهیه شده و قابل تهیه می باشد.

ابزار Azure DevOps امکان نصب بر روی سیستم عامل های شرکت مایکروسافت در سازمان شما را داراست و هر ۳ ماه یکبار به روز رسانی های این ابزار ارائه می گردد.

دوره های زیر در قابل فیلم آموزش Azure DevOps ضبط شده و قابل دانلود و به تفکیک زیر سیستم طراحی شده اند تا در صورت نیاز شما به آموزش مرتبط با یک ماژول خاص پاسخگوی نیاز شما باشند.

یکی از متخصصان فعال در زمینه آموزش و پیاده سازی Azure DevOps در دنیا آقای Benjamin Day هستند، ایشان مقاله ایی درباره نصب و پیکربندی Azure DevOps 2019 در ۸۶ صفحه تنظیم نموده اند، که شامل نصب سیستم عامل و تنظیمات مرتبط، نصب sql server و در نهایت نصب Azure DevOps 2019 و انجام تنظیمات ارسال ایمیل و ایجنت های Build و Release می باشد.

از آنجایی که سند ایشان حق مطلب را به جا آورده است، نیازی به بازنویسی سند احساس نشد و به پیوست خدمتتان تقدیم می گردد.

مواردی که در این سند به آنها اشاره نشده است به شرح زیر است:

  • امکان search نیاز به نصب JDK نسخه ۱٫۸ به بالا دارد و طبق فرآیند معمول نصب این نرم افزار شما باید مسیر فیزیکی فایل های JDK را در متغیر JAVA_HOME به Environment Variables اضافه نمایید.
  • جهت تهیه گزارشات نیاز به فعال سازی Analytic service می باشد و نیازی به SSRS نمی باشد.
جهت مشاهده امکانات ارائه شده در این نسخه به سند آموزش امکانات جدید ارائه شده در Azure DevOps 2020 مراجعه نمایید.
جهت نصب و راه اندازی سایر نسخه های TFSمی توانید به مقالات زیر مراجعه نمایید.

مستندات

راهنمای نصب و راه اندازی Azure DevOps 2020