در کشور ما تیم های زیادی را دیدیم که در پیاده سازی اسکرام با شکست مواجه شده اند و سازمان هایی را مشاهده می کنیم که اعتماد خود را به اینگونه روش های جدید از دست داده اند، شاید در نگاه اوه استفاده از روش اسکرام ساده به نظر برسد ولی در عمل جهت پیاده سازی نیازمند دانش و تجربه می باشد. مالکان محصول نقشی مهم در تعیین موفقیت تیم های اجایل دارند، این نقش دارای مسئولیتی بزرگ است، از طرفی نماینده مشتری و کاربر و ذی نفعان است و از سمتی دیگر نیازمند کمک و همراهی تیم  فنی توسعه است و از سمت دیگر مسئولیت آینده محصول بر عهده او می باشد.

این دوره نقطه شروعی جهت یادگیری نقش مالک محصول در تیم های اسکرام است و رویکردی عملی به نقش مالک محصول دارد، ولی شرکت در این دوره به تنهایی جهت شرکت در آزمون Professional Scrum Product Owner کافی نخواهد بود.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر جهت همکاری و یا دریافت مشاوره با واتس اپ ۰۹۱۲۹۲۷۱۲۴۳ تماس حاصل نمایید، متاسفانه به علت عدم حضور در ایران تنها راه ارتباطی واتس اپ و یا ایمیل و اسکایپ می باشد.

مدرس: علی اژدری، با تجربه ۵ ساله در پیاده سازی و استقرار فرهنگ و فرآیندهای DevOps و اجایل و ابزارهای مرتبط

مدت دوره: ۱۶ ساعت - دو جلسه ۸ ساعته

نوع برگزاری: آنلاین

پیش نیاز: 

  • آشنایی با مفاهیم پایه اسکرام مدیریت پروژه های نرم افزاری
  • داشتن تجربه در برنامه ریزی و هدایت تولید محصولات فناوری اطلاعات

مخاطبان: 

  • مدیران تیم های توسعه نرم افزار
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • مدیران پروژه
  • مدیران و طراحان محصول
  • مشاوران توسعه کسب و کار
  • کارشناسان تحقیق و توسعه

اهداف دوره:

  • درک نقش مالک محصول و اشتباهات رایج
  • درک ساختارهای قابل پیاده سازی مالک محصول در سازمان ها
  • درک نیازمندی های موقعیت شغلی مالک محصول
  • یادگیری نحوه تعامیل با اسکرام مستر
  • یادگیری مفهوم ویژن و نحوه تعریف آن
  • یادگیری اشتباهات رایج در تعریف ویژن
  • یادگیری نحوه صحیح کار با بک لاگ محصول
  • یادگیری اشتباهات رایج در تعریف بک لاگ محصول
  • یادگیری برنامه ریزی Release و اشتباهات رایج در برنامه ریزی
  • یادگیری نحوه تعامل در جلسات Sprint و اشتباهات رایج

 سرفصل

بخش اول - درک نقش مالک محصول

  • تعریف نقش مالک محصول
  • مشخصات مورد نیاز برای یک مالک محصول خوب بودن
  • کار با تیم
  • همکاری با اسکرام مستر
  • نحوه کار با مشتری و کابران
  • مالک محصول و ساختار سازمانی کلان
  • ۶ اشتباه رایج مالکان محصول

بخش دوم - ایجاد ویژن برای محصول

  • ویژن محصول و تعریف آن
  • مشخصات کیفی لازم برای یک ویژن
  • تولد یک ویژن
  • تکنیک های ایجاد یک ویژن
  • ۵ اشتباه رایج در تعریف ویژن

بخش سوم - کار با بک لاگ محصول

  • تعیین کیفیت بک لاگ
  • انجام User story Mappng
  • گرومینگ بک لاگ
  • پیدا کردن و تشریح آیتم ها
  • نحوه اولویت بندی آیتم ها
  • آماده شدن برای برنامه ریزی اسپرینت
  • مدیریت نیازمندی های فنی
  • اشتباهات رایج در مدیریت بک لاگ

بخش چهارم - برنامه ریزی Release

  •  مثلث زمان، هزینه و فیچر
  • رلیزهای زود و همیشگی
  • ولاسیتی
  • ایجاد Release burndown
  • ایجاد برنامه ریزی Release
  • برنامه ریزی Release در پروژه های بزرگ
  • اشتباهات رایج در برنامه ریزی Release

بخش پنجم - همکاری مالک محصول در جلسات Sprint

  • جلسه اسپرینت پلنینگ
  • تعریف Done
  • جلسه Daily
  • بک لاگ اسپرینت و نمودار Burndown اسپرینت
  • جلسه Sprint review
  • جلسه اسپرینت retrospective
  • جلسه اسپرینت در تیم های بزرگ
  • اشتباهات رایج در برگزاری جلسات اسپرینت

بخش ششم - تبدیل شدن به یک مالک محصول

  • چگونه به یک مدیر محصول عالی تبدیل شوید
  • چگونه مدیر محصولانی عالی تربیت کنیم