این دوره تلاش دارد تا با آموزش کاربردی مفاهیم پایه اسکرام مثل نقشها و رویدادها و محصولات نقطه شروعی جهت استفاده از اسکرام در تیم و سازمان شما باشد، در این دوره پروژه هایی از سازمان شما انتخاب و فعالیت های عملی بر اساس آن پروژه ها تعریف خواهد شد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر جهت همکاری و یا دریافت مشاوره با واتس اپ ۰۹۱۲۹۲۷۱۲۴۳ تماس حاصل نمایید، متاسفانه به علت عدم حضور در ایران تنها راه ارتباطی واتس اپ و یا ایمیل و اسکایپ می باشد.

مدرس: علی اژدری، با تجربه ۵ ساله در پیاده سازی و استقرار فرهنگ و فرآیندهای DevOps و اجایل و ابزارهای مرتبط

مدت دوره: ۱۶ ساعت - دو جلسه ۸ ساعته

نوع برگزاری: آنلاین یا کارگاه

پیش نیاز: 

  • مطالعه راهنمای اسکرام

مخاطبان: 

  • مدیران تیم های توسعه نرم افزار
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • مدیران پروژه
  • مدیران و طراحان محصول
  • مشاوران توسعه کسب و کار
  • کارشناسان تحقیق و توسعه

اهداف دوره:

  • یادگیری سه نقش اصلی اسکرام
  • یادگیری پیاده سازی و تشکیل تی مهای اسکرام
  • یادگیری کلید واژه های مورد استفاده در اسکرام
  • یادگیری فریمورک اسکرام
  • آشنایی با اصول مدیریت محصول در اسکرام
  • آشنایی با تفاوت های نقش مالک محصول و مدیر پروژه و مدیر محصول
  • آشنایی با تفاوت های نقش اسکرام مستر و مدیر پروژه

سرفصل

بخش اول - مفاهیم اصلی

  • تعریف جامع فریمورک اسکرام 
  • اصول اجایل
  • اصول تعریف اسپرینت
  • اصول تعریف نیازمندی ها و User story ها
  • تعریف بک لاگ محصول
  • روش های تخمین و velocity

بخش دوم - نقش ها

  • نقش مالک محصول
  • نقش اسکرام مستر
  • نقش توسعه دهندگان
  • ساختار تیم های اسکرام
  • مدیران و اسکرام

بخش سوم - برنامه ریزی

  • اصول برنامه ریزی در اسکرام
  • برنامه ریزی چند سطحی
  • تصور نمودن نقشه محصول با کمک ویژن و تعریف نقشه راه محصول

بخش چهارم - اجرای اسپرینت

  • برگزاری جلسه برنامه ریزی Sprint و تعیین هدف اسپرینت
  • اجرای اسپرینت
  • برگزاری جلسه بررسی Sprint
  • برگزاری جلسه بازرسی Sprint